MUDr. Kateřina Cajthamlová

5 důležitých otázek
MUDr. Kateřiny Cajthamlové

Při hubnutí se lidé často soustředí pouze na svoji váhu, ale celá věc má často mnohem širší souvislosti. Já jako internista zabývající se psychosomatickými chorobami doporučuji položit si následujících 5 otázek. Pokud si na ně sami sobě dokážete pravdivě odpovědět, můžete najít leckdy tu pravou příčinu vašich nadbytečných kilogramů tuku i účinný způsob, jak se jich zbavit.

Přísunem bílkovin a cvičením udržujte své svaly v dobrém stavu

cviceni_maskovane.jpgObsahuje-li vaše strava malý podíl sacharidů, jak tomu u redukčních diet bývá často, jsou vaše svaly nuceny čerpat životně důležité bílkoviny z vlastních zásob, aby si zachovaly svoji funkci. Výsledkem je, že místo tuků ztrácíte svalovou hmotu.

Žena potřebuje pro udržení svalové hmoty denně sníst 100 gramů bílkovin, muž 150 gramů.

Bílkoviny mají ve srovnání s tuky poloviční energetický obsah, ale organizmus potřebuje k jejich vstřebávání značné množství energie. Když se tedy snažíte redukovat tělesnou hmotnost, je velmi důležité mít ve stravě dostatek bílkovin, abyste regenerovali svaly, neboť v nich se energie vlastně spaluje. Vhodnými zdroji bílkovin jsou ryby, maso, kuře, krůta, vaječný bílek, mléko a sója.